Marketing - Narzędzia marketingowe - marketing mix

1. Kierownictwo hotelu Hilton w Cobham wykorzystuje następujące narzędzia marketingowe:
* Szeroki asortyment świadczonych usług - restauracje, bary, pokoje sypialne
* Lokalizacja - hotel usytuowany w ładnej lesistej okolicy, w pobliżu skrzyżowania głównych dróg i międzynarodowego lotniska co umożliwia łatwy dojazd do hotelu
* Wysoka jakość świadczonych usług - bogato wyposażone apartamenty z masażami wodnymi włącznie, miła i uprzejma obsługa
* Marka - hotel należy do koncernu Ladbroke
* Rozbudowane kanały dystrybucji - możliwość rezerwacji miejsc w hotelach należących do sieci
* Udzielanie rabatów w okresie weekendów dla osób poszukujących biernego wypoczynku,
* Promocja hotelu w periodykach dla biznesmenów, czasopismach oraz przewodnikach turystycznych i hotelowych
* Reklama w postaci prospektów i biuletynów informacyjnych dla klientów indywidualnych i zbiorowych
2. Zarząd firmy Le Creuset wykorzystuje następujące narzędzia marketingowe:
* Unikalne cechy produktów wykonywanych z żeliwa, które utrzymuje ciepło i łagodnie je rozprasza
* Wysoka jakość wykonywanych produktów, które odlewane są w formie piaskowej
* Własna sieć dystrybucji mająca zapewnić bezpieczeństwo zakupu (produkt pozbawiony wad i nie podrobiony)
* Specjalnie przeszkolony personel odpowiedzialny za sprzedaż gwarantujący fachowość świadczonych usług
* Cena jest relatywnie wysoka stosownie do jakości, podnosząca prestiż posiadania naczyń tej firmy
* Prowadzenie szeregu kampanii promocyjnych mających na celu powiązanie dobrego smaku potrawy z używaniem naczyń najwyższej jakości
* Zamieszczanie reklam w ekskluzywnych czasopismach w celu dotarcia do właściwych klientów
* Rozprowadzanie prospektów reklamowych w sieci sprzedaży detalicznej dotyczących sposobu użycia naczyń 3. Propozycja narzędzi marketingu-mix dla Calderdale College w Halifax.
* Prowadzenie zajęć dydaktycznych dwa razy w tygodniu w godzinach wieczornych
* Wprowadzenie różnych form kursów - spotkania doradcze, kursy korespondencyjne
* Szeroki asortyment kursów (kurs księgowości, obsługi komputera, prawa handlowego, prowadzenia ksiąg itp.)
* Zatrudnienie personelu, który w sposób krótki i zwięzły potrafiłby przekazać wiedzę teoretyczną oraz przede wszystkim cenne wskazówki praktyczne
* Organizowanie prelekcji i wykładów z udziałem ludzi ze sfer biznesu (managerowie, bankowcy, specjaliści od marketingu, reklamy itp.)
* Zwiększenie nacisku na kształcenie umiejętności praktycznych poprzez rozwiązywanie studiów przypadków i rzeczywistych problemów napotykanych przez uczestników kursów
* Przeprowadzenie kampanii reklamowej uwypuklającej wynikające z uczestnictwa korzyści (sprawniejsze prowadzenie biznesu, łatwość rozwiązywania problemów, zaznajomienie się z nowoczesnymi technikami prowadzenia firmy itp.)
* Prowadzenie zajęć w nowoczesnych salach wykładowych z pomocą sprzętu audiowizualnego
* Zapewnienie fachowej i pedagogicznej pomocy osób prowadzących kursy
* Uruchomienie punktów doradztwa dla osób uczestniczących w kursach szkoleniowych



Dane autora:




wiedza.diaboli.pl / Marketing

190 IP banned